El veritable bloc estel·lar de les Terres de l’Ebre

Emigdi Subirats comenta al Més Ebre
Gustau Moreno, jove periodista del rotatiu “El Punt”, és l’autor del veritable bloc estel·lar de les Terres de l’Ebre, La Marfanta, el qual rep centenars de visites diàriament i s’ha convertit en l’autèntic referent informatiu on line de les comarques centrals dels Països Catalans. No descobreixo les Amèriques si afirmo que som molts els usuaris habituals d’internet que la primera cosa que realitzem als matins quan arribem a l’oficina respectiva és connectar-nos amb aquest bloc per tal de rebre una informació ràpida sobre les notícies comarcals més importants o les curiositats del dia. El principal mèrit d’aquest company blocaire és, sense cap mena de dubte, que ha aconseguit atraure persones de totes les ideologies i de formació educativa i cultural molt diversa. [foto de Manel Zaera]
>>Continua llegint l'interessant article al bloc de l'Emigdi
Jo el veig com un periodista avançat en lo seu temps. Vaig conèixer a Gustau a una interessant xerrada que va fer a Amposta, dins al cicle de Nits a l'Àtic, l'any passat i ja ens va vaticinar el gran impacte que serien els blocs. Es pot veure al vídeo d'aquí baix. Em va sorprendre el gran equilibri que fa de poders (com ara els polítics), parla poc be de tots una mica. A partir d'allavons el tinc a un lloc destacat al meu netvibes, he estat un gran seguidor del seu bloc (com tothom, m'assembla) i ho he corroborat: No el podem subornar en les nostres notes de premsa, jejej.


Amposta, desembre de 2006
30 min. de xerrada i 30 min. de precs i preguntes

Posteriorment, vaig ser un atent seguidor i espectador de l'EbreBloc, 1a Trobada de Blocaires Ebrencs (Tortosa, febrer de 2007) que va muntar juntament amb Daniel Gil i Jaume Llambrich.

Gustau ens seguirà sorprenent amb els seus projectes en general, com ara el seu canal de televisió, i la Marfanta en particular. Este fantasmeta mitològic de les nostres terres, de diverses interpretacions, que igual pot fer temó que riure. El fantasma nocturn pot arribar a fer temó als gran poders tradicionals (econòmics, polítics, periodístics, etc), però a la vegada, una marfanta pot ser graciosa i fer riure als lectors de la societat civil.

M'afegeixo a la crida de l'Emigdi, llarga vida a la Marfanta!
 
jesus ferre © 2010 | Designed by Trucks, in collaboration with MW3, Broadway Tickets, and Distubed Tour