La intel·ligència col·lectiva facilita l'aparició de bones idees i posa en dubte als experts

Avui te vull parlar de lo útil que és una xarxa social, que unes persones s'uneixin amb altres persones.

S'ha de tenir en compte que quan estimules la intel·ligència col·lectiva es facilita l'aparició de bones idees. És important entendre que la saviesa grupal amb vincles horitzontals i les connexions obertes són millor opció que una persona amb molt de talent.

Així a primera vista, penso en los grups als que pertanyo són:
  • La meua família, en la que tinc convivència diària, l'anem fent créixer poquet a poquet, és el motiu de la meva existència i influència bàsica del camí que recorro a la vida.
  • Atictes, una associació sense ànim de lucre, que m'identifiquen a la xarxa i fora d'ella amb projectes relacionats amb les TIC amb els que tinc molts interessos afins en l'àmbit de la cultura i el coneixement.
  • Esquerra d'Amposta, el partit polític amb el que comparteixo ideologia i em representa de cara al govern, que és qui al fi i al cap administra els nostres impostos per fer serveis públics.

Com que estem esperant la segona xiqueta per d'aquí poc, em veig obligat a deixar de banda aquest any els dos altres grups.
2009 serà un gran any pel meu granet a Atictes i Esquerra.



La família intentem que estigue estructurada com una petita dictadura dels pares vers als fills, tot i que tenim molta flexibilitat.
Atictes és una organització totalment horitzontal i fins i tot moltes vegades espontània, pero sempre disposa d'un director de projecte per anar portant la batuta.
Esquerra és dels pocs partits que cada quatre anys, es desmuntar la jerarquia, ja que tota la militància fixa la línia política i escull la executiva.




He tastat els tres àmbits la casa, internet i el carrer de forma individual i no ho canviaria per res del mon. Tot grup implica avantatges i valors per a cadascun dels seus membres.



Te dixo amb un interessant vídeo de Hiroshi Tasaka «La sociedad del conocimiento es aquélla en la que el conocimiento deja de tener valor». Filòsof, enginyer i professor d'una universitat de Tokio.



2 comentarios:

  1. Té molta raó aquest senyor al vídeo, i felicitats Jesús per ampliar la teva xarxa familiar :-)

  1. jesus ha dit...:

    Si sinyor! gràcies x lo meu...

 
jesus ferre © 2010 | Designed by Trucks, in collaboration with MW3, Broadway Tickets, and Distubed Tour